logo

Mazinot atkarību no Krievijas, LNG (sašķidrinātās dabas gāzes) termināls kalpos kā alternatīva dārgajai Krievijas gāzei. (2)

24.07.2014 Aleksandrs Korņilovs Nodaļās

Domājot par enerģētikas infrastruktūras attīstību ilgtermiņā, Latvijā liela uzmanība ir jāpievērš LNG (sašķidrinātās dabasgāzes) termināļa izveidē, kas mazinātu atkarību no Krievijas un kalpotu kā alternatīva kaimiņvalsts dārgajai gāzei. Jāņem vērā, ka jau tagad daudzos Latvijas novados ir attīstīta dabasgāzes infrastruktūra, kas ir nopietns pamats, lai izveidotu valsts uzņēmumu, piemēram, akciju sabiedrību, kas nodarbotos ar šī nozīmīgā enerģijas resursa uzglabāšanas un transportēšanas jautājumu risināšanu. Tādā veidā Latvijas dabasgāzes terminālis izveidotu nopietnu konkurenci gāzes tirgū visā Baltijas reģionā.

Zināms, ka arī Eiropas Parlaments ir apstiprinājis ziņojumu par ES enerģētikas infrastruktūras attīstību līdz 2020. gadam, kurš ietver risinājumus, kā izbeigt Baltijas valstu atkarību no Krievijas gāzes piegādēm – tas paredz Eiropas Savienības finansiālu atbalstu enerģētiskās izolētības izbeigšanai. Un galvenais nosacījums tam ir sašķidrinātās gāzes termināļa izveide.

Izmantojot LNG kā enerģijas avotu tiks atrisināti šādi uzdevumi:

  • gazifikācijas attālās vietās visā Latvijas teritorijā
  • tiks samazinātas izmaksas, kas saistītas ar gazifikāciju un atteikšanos no dažu staciju (gāzes staciju) izstrādes, būvniecības un uzturēšanas; daudzkārtēji mazinās izmaksas gazifikācijas izveidošanas izbūvei (starpciematu gāzes vada izbūve, gāzes vadu – izvadu izbūve);
  • samazināt piesārņojošo vielu emisijas vidē, aizstājot, piemēram, ogļu vai mazuta izmantošanu ar dabasgāzi;
  • samazinātas enerģijas izmaksas;
  • siltuma un elektroenerģijas integrētā iegūšana.

Šobrīd LNG ražošanas organizācijai un tehnoloģiju, kurās tiek izmantota LNG, integrācijai enerģētikas nozarē ir liela ilgtermiņa nozīme.
LNG ir ekoloģiskās degvielas veids. LNG, būdama degviela ar labiem enerģijas īpašības, ar augstu oktānskaitli, tā tiek izmantota ne tikai apdzīvoto vietu un ražošanas objektu gazifikācijai, bet arī kā motordegviela dažādu veidu transportiem. Fizikāli ķīmiskās, enerģētikas un vides īpašības, dabasgāzi padara par perspektīvu degvielas veidu, kuras izmantošana var sniegt lielu pozitīvu efektu daudzos jautājumos. Vides drošība un degvielas ekonomija dzinējiem, kas strādā, izmantojot dabasgāzi, detaļu nodiluma samazinājums gāzes dzinējiem, eļļas patēriņa samazinājums – lūk tās ir dabasgāzes izmantošanas priekšrocības.

NA Daugavpils nodaļas vadītājs
Saeimas vēlēšanas kandidāts
Aleksandrs Korņilovs
Page_1Unknown

KomentāriKārtot pēc DatumaVērtējuma

  • MAIXS MAIXS

    26.07.2014 00:59

    Latvijā ļoti nepieciešams vēl viens HES, kurš varētu būt Daugavpilī, jo daļēji jau ir izveidots un uzsākta 86 gadā būvmiecība. Patreiz visa Latvijas valdība neskatās uz draudiem, kas noteiktu būs tuvākā 10 gadē, jo 20 gadu laikā visos trijos Latvijas HES nav ne viens investējis un veicis apakšējo (gultnes) šlūžu attīrīšanu un sanācijas darbu. Tie patreiz nedarbojas, jo tie ir aizsprostoti ar dažāda veida atkritumiem. Nedod dievs (agri vai vēlu tas notiks) ja tiek pārauts Pļaviņu HES, tad ūdens spiedienu neizturēs Keguma un Rīgas HES, bet galvenais ka daļa Rīgasvienkārši noslaucīs no zemes.

  • MAIXS MAIXS

    26.07.2014 00:49

    LABDIEN! Nepiekrītu Aleksandram, ka Latvija patreiz ir atkarīga no dārgās Krievijas dabas gāzes. Pati Latvija pie tā ir vainīga, ka tiek tiek iepirkti resursi no Krievijas. Kāpēc Latvija neatbalsta saules, vēja vai silumeneģijas koģenerāciju. Šo eneģiju nevar izsmelt. Par velti Dabas radīts un dots, kuru jāattīsta Latvijā.

Lai komentētu, ir jābūt autorizētam lietotājam.