logo

NA neizpratnē par SC/GKR prioritātēm, ieguldot 92,6 miljonus latu trolejbusu iegādē (3)

03.07.2013 Pašvaldībās

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja 2. jūlija sēdē  noraidīja opozīcijā esošās Nacionālās apvienības priekšlikumu iekļaut sēdes darba kārtībā jautājumu par 125 jaunu trolejbusu iegādi SIA “Rīgas satiksme” vajadzībām, iztērējot šim nolūkam 92,6 miljonus latu.

Nacionālās apvienības (NA) frakcija vēlējās noskaidrot, vai SIA “Rīgas satiksme” ir darījusi visu iespējamo, lai iepirkumā veicinātu piegādātāju konkurenci, vai Iepirkuma komisija ir bijusi lietpratīga sava lēmuma izvēlē, kā arī skaidrojumu, no kādiem finanšu avotiem tiek plānots segt šīs izmaksas, un kādu ietekmi tas atstās uz pilsētas budžetu.

NA frakcijas deputāti aicināja klātienē sniegt atbildes uz jautājumiem par to, vai iepirkuma komisijas locekļi ir guvuši patiesu pārliecību, ka “Rīgas satiksme” šajā darījumā nepārmaksā un tehniskajā specifikācijā norādītās prasības ir kritiskas kvalitatīva sabiedriskā transporta pakalpojuma nodrošināšanai pilsētā.

Tāpat NA deputāti vēlējās zināt, vai konkursa nolikums atbilst citiem līdzvērtīgiem šāda līmeņa iepirkumiem attiecīgā nozarē, tostarp – vai ir analizēta citu ES dalībvalstu, kuros kursē trolejbusi, pieredze. Kā arī vai iepirkuma komisijā ir pieaicināti neatkarīgi eksperti.

NA Rīgas domē frakcijas vadītāja Baiba Broka uzskata, ka “Saskaņas centra” un “Gods kalpot Rīgai” (turpmāk tekstā SC/GKR) bloks turpina ignorēt jautājumus par miljonu latu vērtām investīcijām dārgos trolejbusos”, un uzsver, ka “jautājums par trolejbusu iegādi ir īpaši svarīgs, pamatojoties uz neproporcionāli dāsnām budžeta dotācijām SIA “Rīgas satiksme“.

Savukārt NA frakcijas deputāts Andris Pārups norāda, ka “bez procedūras jautājumiem, uz kuriem mēs vēlētos gūt atbildes, vēl būtiskāks ir jautājuma salīdzinošais konteksts, – pilsētas budžets un prioritātes. Tā kā viena no mūsu apvienības prioritātēm ir stipra ģimene un bērni, salīdzinājumam varu paskaidrot: viena jauna bērnudārza būvniecība (25-300 audzēkņu vietām) izmaksā aptuveni divus tŗīs miljonus latu. Tomēr redzams, ka SC/GKR turpina izmantot SIA “Rīgas satiksme” šauru politisku mērķu sasniegšanai”.

Informāciju sagatavoja Laila Ozoliņa, nacionālās apvienības “Visu Latvijai”-“Tēvzemei un brīvībai”/LNNK preses sekretāre

 

KomentāriKārtot pēc DatumaVērtējuma

  • Oto

    03.07.2013 17:55

    Neviens mani visticamāk nepārliecinās, ka iegādāties 1,6x reizes dārgākus trolejbusus pie tam hibrīdus ir ekonomiski lietderīgi. Par to pārmaksāto naudu vecos trolejbusus var uzturēt ideālā kārtībā un arī vadus pievilkt tām papildus 3 pieturām. Trolejbusi ar to arī ir pateicīgi, ka ir vienkārši remontā, pat ar visu elektroniku, kas nav nekāda kosmostehnoloģija. Pirkt vēl hibrīdtrolejbusus ir kliedzoša līdzekļu izšķērdēšana un drošvien kārtējā Daimler lieta. Vai ir informācija par cilvēkiem, kas ir gatavi rīkot protestus pret šo absurdu?

    • Vilnis Gricaičuks-Puriņš

      04.07.2013 09:34

      Rīt, kā vēstīja Nils Ušakovs Facebook, RD rīko prezentāciju par šo jautājumu, tad arī bus atbildes uz dažu labu mūsu jautājumu.. Bet maksāt 1,6 x vairāk var būt ekonomiski arī izdevīgi. Tas atkarīgs no komplektācijas un arī no apkalpošanas laika, un vēl citiem faktoriem. Tad jau dzirdēsim :)

  • Vilnis Gricaičuks-Puriņš

    03.07.2013 14:53

    RD bērnu dārzu izdevumu kompensācijas sedz gandrīz visus ar bērnu dārzu saistīto izdevumu starpību starp valsts bērnudārzu maksu un privāto. Nevar raustīties, kā puņķi uz drāts. pašlaik izvirzīta prioritāte ir sabiedriskais transports un ielu seguma maiņa. Pašlaik intensīvi tas notiek Purvciema iekšpagalmu ielās un gatvēs. Vecs transporta līdzeklis izmaksā dārgi remontos. Tie vairs nav vecie dzeltenie tramvajiņi un zilie trolejbusiņi, kuru remintam pietika ar metināmo iekārtu un vadu kamolu. Tagad elektroinika, kura sākot lūzt, pras nomaiņu. Protams SC vajadzētu sīkāk paskaidrot kāpēc tieši šādi trolejbusi, un sniegt sabiedrībai finanšu pamatojumu šādam pirkumam.

Lai komentētu, ir jābūt autorizētam lietotājam.