logo

Nacionālā apvienība: neļausim izpostīt Lielos kapus!

15.09.2016 Evija Vaikina Pašvaldībās

Foto: Nacionālā apvienība

Trešdien, 14.septembrī , Nacionālās apvienības “Visu Latvijai!”-“Tēvzemei un Brīvībai/LNNK” Rīgas domes deputātu frakcija rīkoja publisko diskusiju par plānoto Skanstes tramvaja līniju un Lielajiem kapiem. Diskusijā piedalījās pārstāvji no Rīgas domes un valsts atbildīgajām institūcijām, kā arī dažādu biedrību un nevalstisko organizāciju aktīvisti – piemēram, domubiedru kopa “Lielo kapu draugi”, Brasas un Hospitāļu apkaimju biedrības, Latvijas latviešu biedrība u.c. Publiskās diskusijas mērķis bija saprast, kāpēc Lielie kapi šobrīd ir tik sliktā stāvoklī un vai iecerētais Skanstes tramvaja līnijas risinājums ir optimāls, kā arī vai iecerētais projekts uzlabos vides kvalitāti Rīgā.

Nacionālās apvienības frakcijas priekšsēdētājs Dainis Locis norāda, ka, organizējot šādas diskusijas, Nacionālā apvienība faktiski uzņemas domes vadības darbu, jo sabiedrības informēšana par tik nozīmīgiem projektiem ir pilsētas mēra pienākums. Domes pārstāvju nevēlēšanos ieklausīties sabiedrības viedoklī un izskaidrot savu nostāju apliecina arī tas, ka uz diskusiju nebija ieradušies arī pārstāvji no Pilsētas attīstības departamenta un SIA “Rīgas satiksme”, kas iepriekš bija apsolījuši tajā piedalīties.

Daudzi apkaimju biedrību pārstāvji pauda neizpratni par to, kāpēc Skanstes tramvaja līnijas projekts tika turēts slepenībā un par to netiek diskutēts plašākā lokā. Tuvāko apkaimju iedzīvotājiem nav skaidrs, cik lielā mērā šī jaunā tramvaja līnija sniegtu uzlabojumus viņu sadzīvē.

Satiksmes departamenta pārstāve Rudīte Reveliņa klātesošajiem deva solījumu, ka pēc tehniskā projekta izstrādes pabeigšanas notiks Rīgas domes organizēta Skanstes tramvaja līnijas publiskā apspriešana.

Valsts Kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcijas pārstāve Katrīna Kukaine pauda inspekcijas viedokli, ka jaunā tramvaju līnija nekādā gadījumā nedrīkst skart Lielos kapus – valsts nozīmes arhitektūras pieminekli, vēršot uzmanību arī uz šīs situācijas ētiskajiem aspektiem. Vides pārraudzības valsts biroja pārstāvis Arnolds Lukševics, VARAM pārstāve Daina Ozola un Mājokļu un vides departamenta Vides pārvaldes direktore Evija Piņķe sniedza projekta vērtējumu no vides aizsardzības viedokļa – Rīga vēl neesot izvērtējusi, vai tam būs emisijas samazinoša vai neitrāla ietekme – t.i., vai tas sekmēs privātā auto plūsmas mazināšanos Rīgas ielās. Tramvaja projekts arī nemaz neesot aplūkots topošajā Rīgas Gaisa kvalitātes uzlabošanas rīcības programmā.

Nacionālās apvienības deputāts un Satiksmes un transporta lietu komitejas pārstāvis Jurģis Klotiņš norādīja, ka Skanstes tramvaja līnijas projekts vispār nav minēts Rīgas attīstības programmas 2014.-2020.gadam Rīcības plānā. Taču tas ir iekļauts Investīciju plānā un “iespraucies” priekšā Berģu, Rumbulas un Dreiliņu līnijām. Nav skaidrs, kādēļ Rīgas attīstības plānotāji ir nolēmuši pieejamo Kohēzijas fonda finansējumu novirzīt tieši Skanstes tramvaja līnijas projektam, nevis īstenot Rīcības plānā iekļautos tramvaja līniju pagarinājumus uz Berģiem, Rumbulu vai tramvaja līniju cauri Purvciemam uz Dreiliņiem ar galapunktu Kaivas ielas rajonā, kas arī ir atzīts par degradētu teritoriju. Skanstē šobrīd dzīvo 2300 iedzīvotāju. Taču Purvciemā – 40 000. Rīgai prioritāri būtu jāpagarina un jāizbūvē tramvaja līnijas, kuras spēs efektīvi apkalpot stāvparkus Berģu, Rumbulas un Dreiliņu apkaimēs, jo tieši tas palīdzēs mazināt privāto automašīnu iebraukšanu pilsētā, un tad arī uzlabosies gaisa kvalitāte. Tie ir apsvērumi, uz kuriem ir norādījuši arī neatkarīgi transporta jomas eksperti, kā Tālis Linkaitis.

Noslēgumā Dainis Locis uzsvēra: “Paldies domubiedru grupai “Lielo kapu draugi”, kas ar savām aktivitātēm publiskajā telpā šim jautājumam pievērsa sabiedrības uzmanību. Mēs, Nacionālā apvienība, apsolām, ka neļausim izpostīt Lielos kapus. Pirmkārt, Lielie kapi ir valsts nozīmes arhitektūras piemineklis, otrkārt, šajos kapos ir guldīti ļoti daudzi rīdzinieki, tai skaitā latviešu, krievu un vācu politiķi, uzņēmēji un kultūras darbinieki, kas devuši paliekošu ieguldījumu mūsu galvaspilsētas bagātajā vēsturē. Treškārt, pašreizējā Rīgas domes vadība nav piedāvājusi alternatīvus transporta problēmas risinājumus šajā apkaimē. Mēs sekosim līdzi notikumiem un turpināsim informēt sabiedrību!”

Informāciju sagatavoja:
Evija Vaikina
Nacionālās apvienības „Visu Latvijai!”-„Tēvzemei un Brīvībai/LNNK”
Rīgas domes frakcijas referente

KomentāriKārtot pēc DatumaVērtējuma

Lai komentētu, ir jābūt autorizētam lietotājam.