logo

Roberts Zīle: Salīdzinājumā ar vietējo dzelzceļu elektrifikāciju Rail Baltica ir Eiropas mēroga projekts (4)

08.08.2013 Eiropas Parlamentā

Otrdien, 6.augustā, Eiropas Parlamenta (EP) deputāts Roberts Zīle un VAS “Latvijas dzelzceļš” prezidents Uģis Magonis pārrunāja topošo Eiropas Savienības (ES) ceturto dzelzceļa tiesību aktu paketi, kurā atsevišķi pašreiz iesniegtie priekšlikumi, ja tie tiktu pieņemti, vājinātu „Latvijas dzelzceļš” konkurētspēju kravu pārvadājumu tirgū. Atšķirībā no vidējiem rādītājiem ES valstīs Latvijā kravu pārvadājumiem ir daudz lielāks īpatsvars. Roberts Zīle norādīja, ka līdz šim ir skaidrojis Latvijas atšķirīgo situāciju EP un ka daudzi deputāti mūs saprot un ir gatavi atbalstīt, kamēr netiek skartas viņu pašu pārstāvēto valstu intereses. Tāpat R. Zīle iedrošināja, ka plānotā direktīva taps vēl ilgāku laiku un ka nepieciešamie kompromisi tiks panākti. U. Magonis apliecināja savstarpēju sapratni šajā jautājumā un aicināja uz sarunu turpināšanu.

Otrs apspriestais jautājums bija Latvijas dzelzceļu elektrifikācijas plāni austrumu virzienā, kura īstenošana ar ES Kohēzijas fonda līdzekļiem apdraudētu ģeopolitiski daudz svarīgākā un arī ekonomiski izdevīgā Rail Baltica projektu.

„Piekrītu Magoņa kungam, ka elektrifikācijas projekts Latvijā virzienā Ventspils – Jelgava – Rīga – Daugavpils – Rēzekne ir atbalstāms un ka tas ir pamattīkla projekts. Tāpat kā lietuvieši un igauņi veido savas infrastruktūras līnijas dzelzceļa attīstībai ar mums konkurējošos tirgos, arī mēs turpināsim to darīt. Tomēr katrā ziņā Rail Baltica otrā kārta ir Eiropas līmeņa projekts, kura mērķis ir savienot ES valstis ar ļoti modernu un ātru pasažieru līniju, kā arī paņemt kravas pārvadājumus no ceļiem uz dzelzceļu,” pēc sarunas komentēja R. Zīle.

Vairāk par ES ceturto dzelzceļa direktīvu lasiet Roberts Zīle: dzelzceļa liberalizācija ir izdevīga gan patērētājiem, gan nozares darbiniekiem

KomentāriKārtot pēc DatumaVērtējuma

  • Roberts Skeize

    09.08.2013 14:48

    Apskatījos to Kreiso Patriotu mājaslapu. Nepatīk, ka viņi liek nepietiekoši lielu uzsvaru uz valodas jautājumu, bet ekonomikā interesanti. Piemēram, par ko domāja Nacionālā Apvienība, kad balsoja par to, lai no mūsu pensijām Nilam Ušakovam novirzītu naudu? http://www.kreisiepatrioti.lv/zinas/154-aprekinats-realais-efekts-no-valdibas-kompromisa-ieguvejs-usakovs-zaude-pensiju-fonds

  • Juris Seikovskis

    08.08.2013 23:44

    Cienījamie Zīles vai Magones kungi varētu pakomentēt, cik % dzelzceļa pārvadājumu izmaksās sastāda maģistrālo dīzeļlokomotīvju izlietotā dīzeļdegviela? Vai "ovčinka videlki stoit"? Ja elektrificē, tad jābūvē visa elektrospēka vilkmes infrastruktūra, arī jānomaina dīzeļlokomotīves pret elektrolokomotīvēm. Tie ir miljoni. Gan jau būs vajadzīgs arī mūsu valsts līdzfinansējums? Arī miljoni. Kur un kāds ieguvums? Lūgtum ar skaitļiem padalīties? Mani māc bažas, ka šī rekonstrukcija būs rada kaut vai Daugavas kaskādes HES-u hidroturbīnu un ģeneratoru rekonstrukcijai, kad vecie, gan vēl sovjetu skolas, kaskādes vadošie speciālisti raustīja plecus un nezināja, ko vajadzētu rekonstruēt. Un cik tādu rekonstrukciju nav bijis? Bet norekonstruēja un ieguldīja miljonus, tagad mēs maksājam caur elektrības rēķiniem, arī caur to pašu OIK. Un maksāsim vēl ilgi. Ha hā. It kā "otkati" arī esot bijuši, tikai KNAB nupat nesen laikam nospriedis, ka ar likumību un naudas plūsmās no kontiem uz kontiem, varbūt arī uz kabatām, tais rekonstrukcijās esot it kā viss kārtībā? Vai tai "sliežu rumaku" elektrifikācijai nav kāda līdzīga dziļākā sūtība? P.S. Kāda man jēga no tā, ka caur Pļaviņām teju katru pusstundu aizrībina bānis ar krievu dzelzi vai oglēm? Man Pļaviņās paliek tikai troksnis, vibrācija un arī dīzeļu dūmi. Vai manas, vietējās kravas vedot LDz dot kādas atlaides? NĒ. Es redz nevarot nodrošināt tādu kravu apjomu, lai saņemtu šīs atlaides!!! Te jau kaķiem jāsmejas, kā lai es ar kādām 10000 vai 30000 tonnām varu samērīties ar krievu tranzīta tonnāžu? Un cik LDz par šo Krievijas kravu apkalpošanu saņem un arī nodokļus nomaksā? Būtu jauki uzzināt. Tikai tie skaitļi varētu būt ne kā atsevišķi cipari, bet kontekstā, salīdzinot ar citām līdzīgām tranzītvalstīm un arī kādām Vecās Eiropas valstīm? Bet laikam visus nemaz nevarot publicēt, jo esot komercnoslēpums?!! Tikai man šķiet, ka tranzīts nodokļus maksā cik grib un cik negrib nemaksā. Esot tak ofširi izgudroti, kur "krējumam nostāties". Vismaz tādas domas rodas dzirdot par vienas nelielas piejūras ostas pilsētas mēra likstām ar miljoniem, kuri it kā ir un it kā nav un kas tik vēl nē. Un tā Saeimas pirkšana no viena ostas mēra puses, pat kaut kādas burtnīciņas ar it kā esot bijušas? Tikai laikam tinte izbalojuse būs, ka sen neko vairs nedzird presē un internetā rakstām. Nu nav nekas šai pasaulē mūžigs. Vai tas Eiropas sliežu platuma dzelzceļš Rail Baltica , jeb kā viņu sauc, nebūtu mums izdvēigāks? Un ja pa to pat kravas varēšot vest? Tā var saprast no Zīles kunga teiktā? Pie tam vēl pavisam nesen visiem valdības vīriem šis projekts it kā pat šķita prioritārāks??! Jā, nekas šai pasaulē nav pastāvīgs.

  • Greta Manusko

    08.08.2013 18:17

    Man'a novad'a ir 'loti daudz kreiso patriotu, kas no NA atskjiras tikai ar izteiktaaku ekonomisko pusi. Kapec neuzaicinat atkalapvienoties? Eiro jautajums pagajis, kamdel kaskjeties?

    • Jānis Ratkevičs

      08.08.2013 23:55

      Ne mēs kašķējamies, ne mēs prom gājām, ne mums pirmajiem kāds būtu jāaicina.

Lai komentētu, ir jābūt autorizētam lietotājam.